Joolin.se - Barnkläder & Damkläder - startsidaDamkläder & Barnkläder på nätet

kundtjanst@joolin.se
Norra Sjöbogatan 56
506 43 Borås, Sverige
Joolin.se är certifierade för Trygg e-handel
Alla priser är i svenska kronor
och för leverans inom Sverige.
Ändra land / Change country.

Trygg e-handel
Vi är certifierade som
trygg e-handelsbutik!
Läs mer här!
Smidig shopping
Hos Joolin.se handlar du enkelt, tryggt och säkert!
Läs mer här!
Leveranstid:
Ca 2-6 vardagar
för närvarande!
Läs mer här!
Fraktavgift
Handlar du varor för över 800kr bjuder vi på frakten! Annars tar vi ut en avgift om 49 kr / leverans.
Läs mer här!
Retur och byte
Läs våra råd och tips vid byten och/eller retur.
Läs mer här!

Damkläder från LauRie

Damkläder från Didriksons 1913

Damkläder från Skovhuus

Damkläder från Damella

Damkläder från Cotonel

Damkläder från Elton

Damkläder från Soulmate

Joolin.se - Vanliga frågor
2017-11-30: Just nu har Postnord svårt att hinna med alla paket som skickas, vilket kan medföra någon dags försening i leveranser.

Postnord ber även att man underlätta för sitt ombud och hämtar paket snarast möjligt. Mer info på Postnord.se

Kontakta oss gärna om du är osäker eller fundersam över ditt paket.

Har ni en vanlig butik?
Nej, för att hålla nere kostnaderna (som ju alltid kunden får betala till slut) har vi valt att bara sälja via vår webbutik.

Har ni någon katalog?
Vi har ingen traditionell postorderkatalog, utan endast en liten katalog/broschyr på några sidor. Orsaken till att vi inte har någon traditionell katalog är att vårt sortiment ständigt förändras - det kommer in nya varor, storlekar kommer till och tar slut och priser förändras. Därför blir en tryckt katalog snabbt inaktuell. Du hittar istället alltid aktuellt sortiment på vår hemsida/webbutik. Du kan se katalogen och beställa den till dig här

Kan jag få leverans via faktura?
Om du anger ditt personnummer vid beställningen levererar vi normalt din beställning via faktura, som du betalar efter att du fått hem varorna. För nya kunder gör vi av säkerhetsskäl som regel en kreditkontroll samt manuell kreditbedömning. Om du har betalningsanmärkningar, förbehåller vi oss rätten att istället skicka din beställning mot postförskott. Det medför ingen extra kostnad för dig. Nya kunder beviljas max 1st öppen faktura, därefter skickas ytterligare paket mot postförskott tills den första fakturan reglerats. Leverans sker endast till folkbokförd adress.

När kommer mitt paket?
Vi försöker lämna alla beställningar till Posten senast nästkommande arbetsdag. Posten behöver sedan någon dag på sig att transportera din beställning till dig. Om det blir förseningar från Joolin.se, meddelar vi dig detta via email. Du har givetvis rätt att då avbeställa varorna.

Vad kostar frakten?
Är varuvärdet/priset på din beställning under 800kr tillkommer fraktkostnad om 49kr.
Beställer du där varuvärdet är över 800kr bjuder vi på fraktkostnaden.

När kommer nya varor?
Vi får regelbundet in nya artiklar i sortimentet. Vi föreslår att du prenumererar på vårt Nyhetsbrev, så missar du inget!

Kan jag välja utlämningsställe?
Tyvärr kan vi inte erbjuda annat än Postens ordinarie utlämningsställe för närvarande.

Leverans till annat land än Sverige?
Normalt levererar vi endast inom Sverige. Men om du bor utanför Sverige, kontakta oss så försöker vi lösa det. kundtjanst@joolin.se

Vem betalar frakten vid retur?
Hos Joolin.se har du alltid rätt att returnera din beställning i 14 dagar, under förutsättning att varan ej är använd och orginalförpackningen bifogas. Du står då för portokostnaden tillbaka till oss. Vi tar inte ut någon returavgift.
Läs gärna mer om returer under rubriken Information>Vid retur.

Vad gör jag om varan är trasig?
Kontakta oss via kundtjanst@joolin.se så löser vi det på smidigaste sätt.

Reklamation och/eller felaktig leverans
Joolin.se strävar efter att allt ska bli rätt, men självklart kan även vi göra fel ibland. Har du fått en trasig eller felaktig vara, eller vill göra en reklamation, ber vi dig först kontakta oss via email kundtjanst@joolin.se så försöker vi lösa det på bästa och smidigaste sätt.

Hur betalar jag?
När du kommer till kassan (steg 2) kan du välja mellan förskottsbetalning (postförskott) eller fakturering.

Återbetalning
För att säkerställa rätt mottagare sker all återbetalning endast direkt till bankkontonummer, ej utbetalningsavier.

Kreditkontroll vid faktura-köp?
Vi gör generellt sett alltid en sedvanlig kreditkontroll vid köp via faktura, som en del av kreditbedömningen. Vill du inte att det ska göras en kreditkontroll, går det utmärkt att beställa via postförskott istället. Kontrollen görs av moderbolaget Linus&Lotta Invest ab.

Vad händer om jag inte hämtar ut paketet?
Posten skickar 2st SMS till det mobilnummer du anger vid beställningen. Hämtas ändå inte paketet ut, skickar posten även en brev-avi. När paketet legat hos utlämningsstället i ca 14 dagar, returneras det till Joolin som outlöst. Posten debiterar Joolin portokostnad för detta, och pga det tvingas vi debitera kund 300kr för outlöst paket.

Kortbetalning
Joolin.se kan för närvarande ej ta betalt via kort eller andra typer av online-betalning.

Svaret på min fråga fanns inte här!
Kontakta oss via email kundtjanst@joolin.se.


Veckans Fynd:
Mirakelbyxan Emma, smala ben, svart
Mirakelbyxan Emma, smala ben, svart
Prissänkt 13%
Klicka här!

Handla via faktura!
Vi levererar till dig
med 14 dagars kredit,
eller via postförskott
(du väljer själv när du kommer till kassan).

Delbetala
Vi erbjuder nu ett begränsat antal kunder delbetalning!

Sista exemplaret kraftigt prissänkt!
Sista exemplaret kraftigt prissänkt!

Ett exempel från Toplistan
12333

Ett av senaste köp:
Mirakelbyxan Emma, smala ben, svart.
Mirakelbyxan Emma, smala ben, svart.

Signaturen A.S skriver om Mirakelbyxan Emma, smala ben, svart. Korta ben!:
Så sköna rekommenderar verkligen dessa byxor

Nytt i lager:
Cotonel-poncho, vinröd
Cotonel-poncho, vinröd

Missa inte:
Polo med vidd, vit, lång ärm
Polo med vidd, vit, lång ärm